2012. augusztus 4., szombat

Kérdező blogger díj

Kaptam egy ilyet Mesitől, nagyon szépen köszönöm! :) Remélem a pislogás felébresztett és sikeresen meg tudok válaszolni 11 kérdést! :D Na lássuk, de előtte még a szabályok:

Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
11 embert meg kell jelölni és linkelni
Nincs visszaadás/visszajelölés


Íme a kapott kérdések és a válaszaim:
1. Hány könyvet olvasol egyszerre? Egy könyvnek szenteled minden figyelmedet, vagy szeretsz egyszerre többet olvasni?
Általában egyet. Az leköti a figyelmem, csak rá összpontosítok, és mindenhova magammal cibálom. Én az a típus vagyok, aki két olvasás között is a könyvön töri a fejét, így előnyösebb ha csak eggyel foglalkozom. Simán el tudom képzelni magamról, hogy a két párhuzamosan olvasott könyvet összefonjam gondolatban, ami valószínűleg elég vicces lenne, mégsem teszem, mert szerintem minden könyv megérdemli, hogy csak rá figyeljek. Viszont előfordul, hogy este már fáradt vagyok ahhoz, hogy figyeljek, ilyenkor valami olyanba szoktam belekezdeni amit már olvastam, vagy ami annyira nem érdekel, esetleg nem igényel túl nagy agykapacitást. Ilyenkor ez úgymond másodrangú könyvé válik, és csak esténként foglalkozom vele.

2. Ki a kedvenc íród és mi fogott meg benne?
Joanne Kathleen Rowling. Imádom őt mert megszerettette velem az olvasást, és mert ő egy olyan mesélő aki együtt nőtt az olvasóival és a szereplőivel. Én is a Harry Potteren és mondhatni Harryvel nőttem fel, mint sokan mások. Egész gyerekkoromban jelen volt, vártam a könyveket, és volt egy olyan mesebirodalmam, ami csak az enyém ugyanakkor sok millió más gyereké is egyszerre. És ahogy nőttem és már nem csak mesére vágytam, jöttek az izgalmak, a nyomozások, a kalandok, de mindettől függetlenül végig megmaradt mesének
.
3. Mi a fontos számodra egy jó könyvhöz? (pl. a történet, az író stílusa, műfaj, hosszúság, stb.)
Legfőképp, hogy passzoljon hozzá a hangulatom, és hogy jól legyen megírva. Ha ez a kettő megvan akkor jöhet nekem író, vagy írónő,  pörgős cselekmény, vagy egy jó lelkizős esetleg csöpögősen érzelmes könyv. Vicces vagy káromkodós, YA vagy erotikus, fantasy vagy sci-fi, világot megmentős vagy össze-vissza öldöklős, nyúlfarknyi vagy ezer oldalas, papír, e- vagy akár hangos könyv. Tényleg mindegy. Csak a ronda borítókon akadok fent mindig…

4. Melyik volt az a könyv, ami annyira nem tetszett, hogy nem tudtad végigolvasni? (Már ha egyáltalán volt ilyen.)
A könyvespolcomon végignézve egy ilyet sem találtam. Aztán rájöttem, hogy valójában Az ember tragédiáját leszámítva, egyetlen kötelezőt sem olvastam végig… A vörös és feketét túl hosszúnak ítéltem nagyjából 20 oldal elolvasása után, az Egri csillagokat és Az arany embert megszereztem DVD-n, a többit meg rövidítettben, vagy elmeséltettem valakivel. Aminek tényleg, komolyan nekiálltam 12.-ben, az a Rokonok volt. Érettségi tétel, film-könyv összehasonlítás, megvettem a könyvet nekikészültem, de egyszerűen nem ment. Hosszú és unalmas. Azért szenvedtem vele egy darabig, és már majd a felénél voltam amikor adták a tévében, gondoltam, ha már itt van megnézem, majd a suliban is megnéztük közösen az első változatát a filmnek, egyik borzalmasabb volt mint a másik, úgyhogy végképp feladtam. Rá kellett jönnöm nekem nem fekszik ez a szépirodalom dolog, én azért olvasok, hogy kikapcsoljak és mert élvezem. Egyik sem történt még meg velem szépirodalommal a kezemben, de lehet csak rossz könyvekkel próbálkoztam…

5. Inkább könyvtárba jársz, vagy inkább megveszed azokat a könyveket, amiket el szeretnél olvasni? (esetleg más egyéb verzió, pl. e-book, kölcsönkéred ismerőstől, stb.)
Nálam van a muszájkell kategória (igen, így egybe :D). Azokat a könyveket, amik ide tartoznak megveszem, amint van rájuk pénzem, és persze amint megjelentek. :D Aztán vagy az elolvasnám/ érdekesnek tűnik kategória. Ezeket, ha van módom rá, kölcsönkérem, ha nincs kiveszem könyvtárból, ha ott sincs, végső megoldásként letöltöm. Jobb szeretek papírformában olvasni, de ha minden kötél szakad, bekapcsolom az olvasómat, végül is azért van!

6. Melyik az a könyv, amit már régóta tervezel elolvasni, de mindig csak halogatod?
Dan Simmons Hyperionja. Még a nagypapám mesélt róla évekkel ezelőtt, hogy milyen jó könyvet olvasott régebben, mondjuk fogalma sem volt már a címéről, én meg hallgattam a beszámolóját róla, nagyon megtetszett és elhatároztam megtalálom egyszer ezt a könyvet. Aztán amikor aktívan kezdtem molyolni, bóklásztam csak úgy, és beleakadtam a Hyperionba. Megtetszett a fülszövege, szinte egyből a kosaramban landolt, de akkor még nem tudtam, hogy ez az a könyv amiről nagypapám annyit mesélt. Aztán nagyjából három hónapja megint könyvekről beszélgettünk, én a Vének háborújáról meséltem, neki meg egyből a Hyperion jutott eszébe, és megint mesélni kezdte. Ekkor sikerült összepárosítanom, és rájöttem, én ezt a könyvet már vagy fél éve a polcomon őrizgetem!

7. Mely könyveket kedveled jobban, amiket egy külső mesélő mond el, vagy amikben a szereplők szemszögéből van leírva a történet?
A szereplő szemszögéből leírtakat. Abba könnyebb beleképzelnem magamat, mondjuk az ilyen könyveknél valahogy furán veszi ki magát a szemszögváltás szerintem... de nem ez volt a kérdés :D. Mondjuk ez nálam nem szempont vásárláskor, csak mindig megörülök, ha egy ilyenbe kezdek bele.

8. Melyik könyv szerinted az, amit mindenkinek el kéne olvasnia? Miért?
Nagyon elfogult vagyok Raana Raas (Görgey Etelka) Csodaidők sorozatával, most ezt emelném ki. Egyszerűen mert annyira emberi és csodálatos az egész! De mindenki nőjön fel mielőtt nekikezd!

9. Hogy veszel könyvet? Csak azt veszed meg, amit már előtte hosszas mérlegelés után kiválasztottál, vagy csak bemész a könyvesboltba azzal a címszóval, hogy majd találsz valamit, ami tetszik?
Már említettem, hogy van egy muszájkell listám, róla szoktam válogatni, ha van pénzem könyvet venni. Persze alkalmanként becsúszik egy nem tervezett darab, de a lista elég hosszú ahhoz, hogy sose fogyjon el. Így nekem nem az okoz nehézséget, hogy kinézzek egy könyvet a boltban, hanem hogy az aktuális listavezetőkből kiválasszak egyet-kettőt.

10. Puha vagy keménykötésű könyv?
Kemény. Az tovább bírja, ha esetleg megsérül a külső borítója csak leveszem és ott van alatta, épségben a keménykötés, és szerintem jobban is méz ki a polcomon.

11. Volt-e már könyvvel kapcsolatos álmod? Ha igen, mi volt az?
Nem szoktam emlékezni az álmaimra, csak felébredés után egy-két percig max… szóval, lehet, hogy volt, de nem tudom mi.

Frissítés: Megkaptam a díjat @Noram-tól is, az ő kérdésire válaszolok itt:

1. Egy héten körülbelül hányszor jársz könyvtárba?
Kéthetente vagy havonta szoktam lemenni könyvtárba, attól függ leginkább menyi időre adják ki a könyvet. Egy-egy látogatás alkalmával általában jól bespájzolok. Mondjuk most épp annyi olvasatlan saját könyvem van, hogy csak azért járok, hogy anyának vegyek ki könyveket. :D

2. Mit szeretsz legjobban az olvasásban? 
Hogy kikapcsolok, egy másik helyen vagyok, olyan karakterek között akiket idővel egyre jobban megismerek, majd a könyv végén ismét elválunk, örökre, vagy ameddig ki nem jön a folytatás. Mindig új és új személyiségek, helyek és problémák vesznek körül míg a sajátjaim háttérbe húzódnak.

3. Írd le annak a könyvnek a címét, amelyik eddigi életedben a legfontosabb, miért?

Harry Potter és a bölcsek köve. Mert innen kezdődött olvasói pályafutásom.

4. Miről beszélgetsz szívesen? 

Húha. :D Azt hiszem szinte bármiről el tudok beszélgetni, csak az a nem mindegy kivel teszem. Könyvekről, sportról, zenéről, mindennapi dolgokról, például arról, hogy a tesómtól nem tudok aludni, ilyesmik. Egyedül amit nem bírok, az a politika. Kiakadok tőle.


5. Mennyi időt tudnál eltölteni olvasás nélkül?

Rám jön néha egy-egy 'nincs kedvem olvasni' időszak, akkor egy hétig nagyjából elvagyok nélküle, de aztán mielőtt visszaállnék a megszokott olvasási rendemre, szinte mindig befalok 2-3 könyvet gyors egymásutánban. Ennél több időt még szerintem nem nagyon hagytam ki... Mindig szorítok időt, hogy legalább néhány oldalt olvassak.

6. Mi az amiket szívesen csinálsz az olvasáson kívül?

 Bármilyen logikai játékkal szívesen ütöm el az időt, vagy kretívkodom, ha éppen megszáll az ihlet, társasozom, gravírozok, rajzolok esetleg. Vagy épp blogot szerkesztgetek, véleményt írok.

7. Van olyan név, ami könyvből tetszett meg? Ha igen, mik azok?

A listavezető az Adrian. Richelle Mead Vámpírakadémia sorozatából. Imádom a karaktert és imádom a nevét! Ezenkívül az Ian, amit A burok olvasása óta imádom és a Tucker, amit az Angyalsorsban szerettem meg.


8. Gyűjtesz valamit? Ha igen, mit?

Ha azt mondom zoknikat senki sem röhög ugye?! :D


9. Érdekel a filozófia? Szoktál filozofálni? 

Nem, nem jellemző rám. Mondjuk van egy srác, régen osztálytársak voltunk, aztán körülbelül 8 évig nem beszéltünk és most néha megint, szóval ő előhozza belőlem néha.
 
10. Társaság vagy magány? 

Általában jobb szeretek egyedül lenni, vagy olyan emberekkel akiket nagyon régóta ismerek.


11. Mire vágysz a legjobban?

Hogy kipipálhassam az összes pontot a bakancslistámon.


Következzen a bűvös 11 dolog rólam (megpróbálom nem azt, és ahhoz hasonlókat írni, mint hogy imádok olvasni :D):
1.Konduktor szeretnék lenni. Még nem sikerült annyi pontot összeszednem, hogy felvegyenek, de nagyon-nagyon szeretném.
2.Szeretném majd megírni a könyvemet, aminek az alapötlete már ott van a buksimban, de még nem jutottam vele semeddig.
3.Imádok pepecselni, mindegy mivel. Hajtogatok, karkötőt csomózok, gyöngyöt fűzök, gravírozok, puzzle-t rakok, tényleg mindegy.
4.Akármeddig le tudom kötni magam logikai játékokkal.
5.Zenehallgatás nélkül ideges leszek, vagy szorongok. Akárhova megyek, akármit csinálok (kivétel ez alól az otthon olvasás és a filmnézés), mindig hallgatok zenét, még ha beszélgetek is valakivel fél fülhallgatóval legtöbbször megy a zene.
6.Szeretnék megtanulni egy hangszeren játszani (Bakancslistám első pont), de nem árulom el melyiken.
7.Egyszer lesz egy Golden Retrieverem.
8.A közeljövőben látni szeretném a sarki fényt.
9. Finnországban szeretnék élni, a Golden Retrieveremmel, férjjel és legalább 3 gyerekkel.
10.Utálom a nyarat, a meleget, hogy ilyenkor lényegében kötelező medencézni vagy vízparton lenni, hogyha a szemembe süt a nap tüsszögök és a bogarakat. Ugyanakkor imádom az összes többi évszakot.
11.Mindig is nagyon jó tanuló voltam, lényegében úgy, hogy semmit sem tettem érte, egyetlen dolog nem ment soha, a nyelvek. Mindig küszködtem az angollal és a némettel is, sosem szerettem őket, és egy pillanat alatt el is felejtettem mindent. Ez csak azért zavar, mert annyira olvasnék angolul!


Az én kérdéseim:
1.Szoktál-e könyvet ajándékozni? Hogyan választasz?
2.Melyik a kedvenc műfajod? Miért?
3.Szokott-e zenékről könyv eszedbe jutni, vagy akár csak egy jelenet?
4. És fordítva? Könyvről zene?
5.Melyik az a könyves helyszín amit szívesen meglátogatnál?
6.Melyik az a könyv, az eddigi olvasmányaid közül, aminek a legjobb volt az alapötlete?
7.Mit szoktál csinálni, ha éppen nem olvasol, de van egy kis szabadidőd?
8.Volt-e olyan könyv ahol a gonosznak szurkoltál? Melyik? És miért?
9.Milyen könyvet olvastál idén április 4.-én, és hogy tetszett?
10.Van-e olyan könyv amit rajongva szeretsz és sosem unod meg az olvasását? Ha van melyik az?
11.Tudsz-e zűrzavarban olvasni? Vagy teljes nyugalomra van szükséged?

A jelöltjeim, akiknek eljuttatom eme kérdéssort (nincsenek 11-en, mert nem akartam olyannak küldeni akinek már megvan hátha ideges lesz és rám támad!! Persze lehet nem voltam eléggé elővigyázatos és így is megtörténik):
Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése